Publiek bereiken

Publiek bereiken   

(Nieuw) publiek bereiken is voor elke partij groot of klein een uitdaging. Om culturele instellingen en evenementen daarbij te helpen bieden wij diverse mogelijkheden en ondersteuning aan.
Rotterdam Festivals zet zich in voor de collectieve marketing van kunst en cultuur in Rotterdam. Aanvullend op het kernpubliek van de Rotterdamse instellingen, worden via collectieve informatievoorzieningen en marketingacties (nieuwe) publieksgroepen verleid tot cultuurparticipatie. We richten ons hierbij op bewoners van de stad en regio Rotterdam.

Wij hebben verschillende producten en kanalen ter beschikking waar culturele instellingen en evenementen gebruik van kunnen maken. Uitagenda Rotterdam is het merk van waaruit wordt gecommuniceerd naar het publiek voor al het cultureel uitgaan. Naast deze collectieve middelen via Uitagenda Rotterdam zijn er ook middelen die zich specifiek richten op festivals.

Daarnaast bieden we marketingadvies op maat aan en organiseren we regelmatig activiteiten om de marketingkennis bij instellingen en evenementen te vergroten.

Je kunt lid worden van Uitagenda Rotterdam, dit biedt voordelen en zo helpen we met elkaar collectieve producten als het Uitagenda magazine, de Kids Uitagenda, de Metro-bijlage en nieuwe initiatieven als zichtbaarheid op digitale schermen in de stad (bij bekende OV-haltes en CS) in stand te houden.
Naar boven

Producten voor cultureel uitgaan en festivals

Hoe bereik ik zoveel mogelijk Rotterdammers? Hoe kom ik op de website of in het Uitagenda magazine terecht? Komt mijn activiteit in aanmerking voor de wekelijkse Metro-bijlage? Welk middel is het meest geschikt om kindervoorstellingen in te promoten? Hoe komt mijn festival in de festivalagenda op rotterdamfestivals.nl?

Rotterdam Festivals zet verschillende producten in voor collectieve cultuurmarketing. Voor de collectieve promotie van kunst en cultuur (voorstellingen, tentoonstellingen, concerten, lezingen, festivals etc.) doen we dit onder de naam Uitagenda Rotterdam. Voor de collectieve promotie van festivals in de stad gebeurt dat onder de naam Rotterdam Festivals.

Cultureel uitgaan: Uitagenda Rotterdam
Uitagenda Rotterdam is de culturele uitgaansagenda voor Rotterdammers. De website, een complete, onafhankelijke culturele uitgaansagenda vormt samen met het maandelijkse culturele Uitagenda magazine het hart van de activiteiten en producten van Uitagenda Rotterdam.
Overige producten die we inzetten om cultuurpubliek te bereiken zijn de Kids Uitagenda, digitale nieuwsbrieven (Uitmail), social media (Facebook en Twitter), een wekelijkse uitgaansbijlage in de Metro Rotterdam en tips in huis-aan-huis bladen.
Daarnaast bieden wij van donderdag tot en met zondag lastminute kaarten met 50% korting (LMTS) aan, werken we samen met cultureel tv-programma Moois en het spaarprogramma OVMiles van de RET en zetten we in op zichtbaarheid op digitale schermen in de stad.

Met al deze middelen tezamen bereiken we per maand meer dan 8 miljoen potentiële cultuurbezoekers. Waarvan ruim 1.000.000 via eigen middelen.

Festivals: Rotterdam Festivals
Ook zet Rotterdam Festivals verschillende producten in voor collectieve festivalmarketing. Producten en kanalen specifiek voor de festivals zijn: de website van Rotterdam Festivals, sociale media (Facebook, Twitter, YouTube en Instagram) en de festivalkalender. Daarnaast zijn alle middelen van Uitagenda Rotterdam ook in te zetten voor promotie van de festivals.

Aanvullend worden het door het jaar heen themacampagnes ingezet voor de festivals zoals Het is weer zomer!, Jazz is back in town! of rondom de Art Rotterdam Week, met als doel de festivals zowel breed als bij specifieke doelgroepen onder de aandacht te brengen.

Met je activiteit(en) in een van onze middelen?
Wil je redactionele aandacht voor een productie, festival, voorstelling, concert, tentoonstelling of activiteit? Neem dan contact op met de redactie. Opname in de culturele agenda is voor iedereen gratis toegankelijk, opname op de festivalkalender moet apart aangemeld worden. In dit overzicht vind je van alle producten een korte omschrijving, bereik en deadline plus contactpersonen voor aanleveren terug.

Adverteren
Rotterdam Festivals heeft een vrije redactie voor haar producten, maar wil je zeker zijn van aandacht in de verschillende media, dan kan dit door te adverteren in deze producten. Zie hier onze tariefkaarten. Voor meer informatie, reserveren en speciale pakketprijzen kun je contact opnemen met Suzanne Baerends via suzanne@rotterdamfestivals.nl.

Hieronder zie je een selectie van onze middelen. Klik op de afbeelding van een specifiek middel om er meer over te weten te komen.