Kunst en cultuur toegankelijk voor iedereen

Samen werken aan publieksbereik

Rotterdam Festivals streeft ernaar kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. Maar wat wil dat publiek? Al jaren verdiept Rotterdam Festivals zich in de wensen en behoeften van verschillende doelgroepen in de stad. Hoe waarderen ze de huidige cultuurprogrammering? Hoe worden ze het liefst geïnformeerd over het cultuuraanbod in de stad? Wat maakt dat mensen overgaan tot bezoek, of toch thuisblijven? Om antwoord te krijgen op deze vragen, doen we continu onderzoek naar ons publiek. De kennis die we opdoen, delen we met alle cultuurpartners in de stad. Ook het Culturele Doelgroepenmodel dat we ontwikkelden, biedt de sector houvast.

ALL CAPS 2022 HR © Fleur Beerthuis (128)

Ben jij benieuwd wat zijn de gemiddelde uitgaven zijn aan tickets van de Culturele Doelgroepen voor bijvoorbeeld festivals of musea? En wat de top 3 is van meest gebruikte informatiemiddelen onder de verschillende groepen?

 

Graag nodigen we je uit voor de online sessie op 15 december om 10 uur waarin Hendrik Beerda, eigenaar van het Continue Bezoekersonderzoek (CBO), in ongeveer een half uur diverse verdiepende inzichten zal delen m.b.t. de Culturele Doelgroepen vanuit zijn dataset. Uiteraard is er na afloop ruimte voor het stellen van vragen.

Meld je via deze link aan om erbij te zijn op 15 december.

Meer weten? Neem contact met ons op!

Mariska Van Elsen
Mariska van Elsen Manager Cultuurparticipatie / Onderzoek & Expertise 06 18 66 59 64