;

Het Culturele Doelgroepenmodel in de praktijk

29 februari 2024

10.00 - 11.00 (online)
Spring naar hoofdinhoud

Met behulp van het Culturele Doelgroepenmodel kunnen organisaties onder andere hun publieksbereik in kaart brengen. Met een verrijking van je klantbestand met de Culturele Doelgroepen kan je verdiepende data-analyses doen om meer inzicht te krijgen in het gedrag van de Culturele Doelgroepen bij jouw organisatie. Waar gaat die ene Culturele Doelgroep vooral naartoe? Of welke Culturele Doelgroep koopt heel vroeg zijn tickets? Etc.

 

Tijdens de online sessie op donderdag 29 februari vertelt Sara Oomen, data-analist en marketingadviseur voor de culturele sector, aan de hand van praktijkvoorbeeld over de mogelijkheden van data-analyses in combinatie met het Culturele Doelgroepenmodel. Sara zal uitleggen hoe zij te werk gaat en hoe ze vragen kan beantwoorden vanuit de data, zoals: welke trends in klantgedrag zijn zichtbaar? Welke mensen kunnen we het beste benaderen voor donaties? Bezoeken bepaalde Culturele Doelgroepen op verschillende momenten voorstellingen? Vanuit de data-analyse en uitkomsten kan je een vertaling maken waar je als organisatie mee verder kunt. Benieuwd?

 

Meld je via deze link aan om erbij te zijn.