Het Culturele Doelgroepenmodel is uitgebreid. De Culturele Doelgroep Proevende Buitenwijkers is opgesplitst in twee nieuwe subgroepen: de Bruisende Buitenwijkers en Ontspannen Buitenwijkers. Deze wijziging wordt in de komende periode doorgevoerd.
Aanleiding voor deze wijziging is dat de Proevende Buitenwijkers, met name in de ‘randen van Nederland’, een grote omvang heeft. Door deze doelgroep verder te differentiëren, wordt het mogelijk om gerichter te werken en beter aan te sluiten bij de specifieke kenmerken en behoeften van de verschillende subgroepen.
Om de continuïteit van bestaande analyses te waarborgen, blijft de overkoepelende groep Proevende Buitenwijkers naast de twee nieuwe subgroepen bestaan. Dit maakt het mogelijk om historische en toekomstige data met elkaar te blijven vergelijken.
TDA Analytics verzorgt de technische implementatie van de wijziging. Bij een live verrijking met de Culturele Doelgroepen zorgen zij ervoor dat de juiste segmenten correct via de API’s worden doorgezet. Het kan nodig zijn om bestaande dashboards hierop aan te passen. Gebruikers wordt geadviseerd hiervoor contact op te nemen met hun dashboardleverancier.
De informatie over het Culturele Doelgroepenmodel, en in het bijzonder over de Proevende Buitenwijkers, wordt aangepast / aangevuld in communicatiemiddelen zoals de brochures, dashboards en andere materialen.
Klik hier voor de aparte brochure over de twee subgroepen.
Voor vragen of nadere toelichting kunt u contact opnemen met TDA Analytics of Rotterdam Festivals.
📅 Op 10 februari (10.00 uur) vindt een online webinar plaats waarin deze wijziging wordt toegelicht, inclusief een nadere uitleg van de nieuwe subgroepen. Klik voor meer informatie en de aanmeldlink.