;

Workshop: Impactgericht werken in de culturele sector

07 oktober 2025

Eerste werksessie vindt plaats op 7 oktober, de tweede werksessie in november.
Spring naar hoofdinhoud

Wil je impact maken en evalueren als culturele organisatie? Rotterdam Festivals organiseert een tweedelige workshopreeks onder begeleiding van impactexpert Pieter de Rooij (Breda University of Applied Sciences), voor culturele instellingen uit Rotterdam die strategisch willen groeien in impactgericht werken.

 

Tijdens deze interactieve sessies krijg je inzicht in hoe je jouw missie en activiteiten concreet kunt koppelen aan impactdomeinen en doelgroepen. Je werkt aan opdrachten die je helpen om je impact duidelijker in kaart te brengen en stappen te zetten richting een eigen impactstrategie. Denk aan het formuleren van een Theory of Change, het maken van een impactpaspoort en het verkennen van evaluatiemethoden.

 

Na afloop van het traject:

  • Heb je inzicht in impactmanagement bij culturele organisaties; 
  • Beschik je over handvatten om deze toe te passen in je eigen organisatie;
  • Begrijp je de basisprincipes van impactonderzoek;
  • Beschik je over een eerste schets van een plan om impactgericht te werken.

Praktisch

Voor wie: Rotterdamse culturele organisaties (max. 12 deelnemers)

Opzet: Twee sessies van 3 uur + voorbereidende opdrachten

Data: Deze eerste sessie vindt plaats op 7 oktober 2025 van 13.30 tot 17.00, en de tweede sessie vindt plaats in november. Meer informatie volgt. 

Locatie: Centraal in Rotterdam 

Kosten: De workshop wordt kosteloos aangeboden door Rotterdam Festivals

 

Meld je via deze link aan voor de workshop. Er is plaats voor 12 deelnemers in de workshop, plaatsing is op volgorde van aanmelding. Meld je alleen aan voor de workshop als je op beide data beschikbaar bent. Mocht je onverwachts verhinderd zijn om deel te nemen aan de workshop, meld dit dan z.s.m. bij impact@rotterdamfestivals.nl, zodat we de plek kunnen afstaan aan een andere organisatie. 

 

Over Pieter de Rooij

Dr. Pieter de Rooij is docent en onderzoeker bij de Academy for Leisure & Events van Breda University of Applied Sciences. Hij is gespecialiseerd in impact, consumentengedrag en CRM binnen de cultuursector. Sinds 2009 begeleidde hij meer dan 100 Nederlandse en Vlaamse cultuurorganisaties in meerdaagse leertrajecten rond CRM, klantgerichtheid en impactgericht werken.