;

Lees alles over het culturele imago van Rotterdam

Hendrik Beerda Brand Consultancy onderzocht wat Nederlanders vinden van Rotterdam en haar cultuurorganisaties.
Vuurwerkshow bij de Erasmusbrug
Spring naar hoofdinhoud

De 9e Merkenanalyse van Hendrik Beerda bevat nieuwe inzichten in het culturele
imago van de stad Rotterdam en het draagvlak van het Rotterdamse cultuuraanbod. Deze analyse is het vervolg op eerdere analyses voor Rotterdam Festivals, waarbij er gebruik is gemaakt van de resultaten van het Steden & Streken Merkenonderzoek.

 

In de analyse is extra aandacht besteedt aan de doelgroepen zoals die gedefinieerd zijn in het Culturele Doelgroepenmodel. Scoort Rotterdam bijvoorbeeld hoger in prestatiedrivers als Goed museumaanbod, Mooie gebouwen en Prettige sfeer dan andere steden in Nederland, of bij de verschillende Culturele Doelgroepen? En welke culturele organisaties in Rotterdam hebben het meeste draagvlak onder de bewoners? Je leest het in het rapport.

 

Lees het rapport hier