;
Spring naar hoofdinhoud

Het Culturele Doelgroepenmodel© is een segmentatiemethode speciaal voor de culturele sector en geeft onder meer inzicht in: 

  • levensfase; demografie (locatie, leeftijd); 
  • socio-economische kenmerken (opleiding, inkomen); 
  • media- en internetgebruik; 
  • (culturele) interesses en gedrag; 

van het huidige publiek en/of (potentiële) doelgroepen. 

 

Het model wordt landelijk ingezet en biedt houvast aan culturele instellingen en festivalorganisatoren, maar ook aan gemeentes en de overheid.

Dit is een algemene video over het Culturele Doelgroepenmodel
Het Culturele Doelgroepenmodel

Duik in het Culturele Doelgroepenmodel

Het Culturele Doelgroepenmodel blijft, net als de cultuursector, voortdurend in ontwikkeling. Rotterdam Festivals voert continu relevante onderzoeken uit, om het model te verrijken.

Belangrijke documenten

Op het Culturele Doelgroepenmodel© rusten auteursrechten die aan Rotterdam Festivals toekomen. Zonder expliciete toestemming van Rotterdam Festivals is het niet toegestaan het model geheel of gedeeltelijk te verveelvoudigen en/of openbaar te maken c.q. te gebruiken. Ook is het niet toegestaan een bewerking van het model te maken en te openbaren die niet als een zelfstandige creatie kan worden beschouwd.

Meer weten? Neem contact met ons op!

Meer weten?

Mariska van Elsen
Manager Cultuurparticipatie / Onderzoek & Expertise 06 18 66 59 64