;

Het Culturele Doelgroepenmodel in de praktijk

Vincent Sturkenboom van de Doelen vertelt
Foto van een optreden in de Doelen. Op het podium staat een klein orkest en de hele zaal zit vol met publiek. Er hangen lampen in de zaal die blauw licht afgeven waardoor er een hele blauwe gloed over de zaal heen gaat.
Spring naar hoofdinhoud

In de afgelopen jaren heeft de Doelen Rotterdam succesvol gewerkt aan het vergroten van het publieksbereik met behulp van het Culturele Doelgroepenmodel© .

de Doelen heeft doelgerichte strategieën ontwikkeld om een breder publiek aan te spreken, met focus op het aantrekken van jongeren. Dit hebben ze gedaan met het Culturele Doelgroepenmodel als basis om te onderzoeken welke genres belangrijk zijn om te programmeren en zo een breder Rotterdams publiek naar het concertgebouw te trekken.

 

Vincent Sturkenboom, Manager Marketing & Development, vertelt hoe zij deze ontwikkeling hebben aangepakt met behulp van het Culturele Doelgroepenmodel.

Ik wilde op concertniveau inzicht hebben in het publiek
Vincent Sturkenboom

Lees het artikel over hoe de Doelen deze ontwikkeling hebben aangepakt met behulp van het Culturele Doelgroepenmodel© Lees hier het artikel.